czwartek, 23 sierpnia 2012

Dwukolorowy. Sernik.











Mój pierwszy sernik! (upieczony samodzielnie, nie zjedzony w ogóle). I od razu, jak to ja, pokombinowałam z przepisami. Nie umiałam znaleźć przepisu jaki chciałam - bez proszku budyniowego, na kruchym spodzie i z jogurtową polewą jednocześnie. Zrobiłam więc mix i muszę powiedzieć (ekhm, okay, nie będę skromna ; )), że wyszedł boski : D



 SERNIK BANANOWY NA KRUCHYM SPODZIE Z JOGURTOWĄ POLEWĄ MALINOWO-KAKAOWĄ


Składniki (blacha o śr. min. 26cm) - składniki muszą być w temp. pokojowej!

Spód (z Kwestii Smaku z małymi modyfikacjami):
• 1,5 szklanki mąki pszennej (użyłam pełnoziarnistej)
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 1/2 szklanki cukru (dałam trzcinowy i mniej)
• 1 jajko
• 100g masła
• 1 łyżka mleka

Mąkę przesiać na stolnicę lub do dużej miski, wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać cukier, jajko, mleko i masło. Kroić (siekać) nożem na małe kawałeczki, następnie ręką szybko zagnieść ciasto, ulepić kulę, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 - 60 minut.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim dno formy oraz boki - do połowy ich wysokości. Dno podziurkować widelcem, wstawić do nagrzanego piekarnika na 10 minut.


Masa (z Tasty&Healthily z modyfikacjami):

- 900g sera trzykrotnie zmielonego (dałam 1kg)
- 5 jajek
- 2 duże banany
- 125 ml (1/2 szklanki) śmietanki kremowej 30% (pominęłam)
- 130g cukru pudru (dałam 100g)
- 3 łyżki mąki ziemniaczanej



2 banany obrać ze skórki i bardzo dokładnie rozdrobnić blenderem. Do sera dodać mąkę i cukier, miksować przez ok. 2 minuty na średnich obrotach. Następnie dodawać po jajku, miksując na średnich obrotach  ok. 30 sekund po każdym dodanym.  Potem dodać bananowy mus, miksować na małych obrotach i powoli wlewać śmietankę.

Masę serową wlać do wysmarowanej masłem tortownicy (ja wyłożyłam dół papierem do pieczenia, a boki wysmarowałam masłem). Piec przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 175st. C. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 120st. C i piec jeszcze 90 minut.

Potem wyjąć sernik z piekarnika, polać polewą*. Włożyć ciasto do piekarnika i piec jeszcze na 15 minut.

Wystudzony sernik schłodzić w lodówce (całą noc) i udekorować plasterkami banana lekko zwilżonymi sokiem z cytryny (wtedy owoce nie sczernieją).


*Polewa (twórczość własna ; )) - jogurt grecki wymieszałam z domowym masłem orzechowo - czekoladowym (może być zwykła nutella bądź kakao) i wysmarowałam pół sernika. Drugą połowę udekorowałam jogurtem greckim wymieszanym z zblendowanymi malinami.


I tym sposobem powstało to cudo : D Smacznego!

1 komentarz: