sobota, 15 września 2012

Gryczane naleśniki. I mak.



   Niedawno zaopatrzyłam się w mąkę gryczaną, jednak nie miałam pojęcia do czego jej użyć. A że mam opakowanie 500g, szkoda mi jej było na ciasto czy jakiś większy wypiek. No i przyszła sobota i ponowne pytanie - jakie dziś placki?? Otworzyłam kuchenną szafkę i odpowiedź nasunęła się sama, gdy tylko mój wzrok padł na paczuszkę z mąką.
Oto one - idealne, nie za cienkie, nie za grube, lekko chrupiące. Proste w wykonaniu (moje pierwsze samodzielne naleśniki i wyszły naprawdę udane - okrągłe, niespalone, dopieczone...; ) ), szybkie w znikaniu z talerza i...co będę pisać więcej, najlepiej samemu spróbować! Polecam! : D







Naleśniki pszenno - gryczane z makie.


Składniki: (na ok. 9 naleśników):

- 1 szkl. mąki pszennej graham 1850
- 1 szkl. mąki gryczanej
- 2 jajka (białko i żółtko osobno)
- 2 łyżki oleju
- 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego
- 1 łyżka maku
- 1,5 szkl. mleka
- 1 szkl. ciepłej wody



Białka ubić na sztywną pianę. Mąki wymieszać z olejem, żółtkami, siemieniem lnianym, makiem, mlekiem i wodą. Delikatnie wmieszać białko. Smażyć na rozgrzanej patelni teflonowej delikatnie wysmarowanej olejem (posmarować tylko raz - przed pierwszym plackiem). Gdy naleśnik przyrumieni się od spodu, przewrócić na drugą stronę. Voilà!




Naleśnikowa Sobota 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz