sobota, 22 września 2012

Pizza samo zdrowie.



   Naszła mnie ochota na pizzę. Pyszną, na chrupiącym, ale nie za cienkim spodzie, z dużą ilością sera...oczywiście mogłam zamówić w pizzerii (teoretycznie obsługa mogłaby podać mi ją przez balkon, bo mieszkam tuż obok :P ), ale zawsze mi coś w tych pizzeriowych pizzach nie smakuje. Tu za mało sera, tu za dużo, ta już jest zimna, a na "pieczarkowej" są dwie pieczarki...poza tym zawsze mam problem z wyborem wersji, bo lubię niecodzienne smaki (moja siostra też zawsze ma problem, tylko trochę inny - ona nie je mnóstwa rzeczy i zawsze coś wygrzebuje ;) ).
Nie było więc wyjścia - musiała powstać domowa pizza. Idealna. I...zdrowa!









Pizza na cieście razowym orkiszowo-pszennym.


Składniki (na 4 pizze jak na zdjęciu):

- 275g mąki orkiszowej typ 2000
- 150g mąki pszennej razowej (użyłam z Lubelli 3 ziarna)
- 2 łyżeczki soli
- 1 opak. drożdży instant

- 175ml mleka (letniego)
- 125ml wody (letniej)
- 5 łyżek oliwy (dałam smakowe)


Suche składniki wymieszać, dodać mleko i wodę i zagnieść ciasto. Stopniowo dodawać oliwę. Wyrabiać ciasto, aż stanie się elastyczne i przestanie kleić się do rąk. Włożyć do natłuszczonej olejem miski, przykryć lnianą ściereczką i odstawić na min. 1 godz. w ciepłe miejsce (u mnie piekarnik nastawiony na 35 st.)

Po tym czasie ciasto wyjąć, szybko wyrobić i uformować okrągłe placki. Ułożyć na blasze wysmarowanej olejem (u mnie na macie silikonowej), nałożyć sos* i wstawić do nagrzanego do 200st. C. piekarnika. Piec 15 min. Następnie pizze wyjąć, nałożyć dodatki** i ponownie piec 15 min w 200st. C. Wyjąć i zajadać się...bez końca (pizza wciąga!) :P



* Sos pomidorowy:

- 1 puszka pomidorów krojonych
- dowolne zioła i pieprz do smaku
- 2 łyżeczki koncentratu
- 1 łyżka oliwy



Pomidory krótko zmiksować, włożyć do garnka i chwilę pogotować. Doprawić koncentratem, oliwą, ziołami i pieprzem. Gotować, aż sos stanie się gęsty.



** u mnie dodatki wyglądały tak:
a) ser żółty, papryka, pieczarki, szynka, kukurydza, parmezan
b) ser żółty, szynka, kukurydza, oliwki, parmezan
c) (moja ;) ) parmezan, bakłażan (cienkie plasterki), camembert, ser kozi, suszone pomidory, pieczona dynia, rukola


1 komentarz:

  1. smaczna ... nie jadam ,ale w takiej zdrowej wersji chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń